Izrada web stranica i cijena

U mnoštvu rezultata za pojam pretrage izrada web stranice na korisnicima je stvarno teška odluka koju agenciju angažirati za dizajn nove ili redizajn postojeće web stranice. No, prva stvar koju bi potencijalni klijenti voljeli znati je cijena izrade web stranice. Sigurno postoje agencije koje se oglašavaju ili navode kako web stranicu mogu isporučiti već za nekoliko stotina eura. Naravno, to je tehnički moguće, ali jako su male šanse da će naručitelj usluge u tom slučaju biti u konačnici zadovoljan. Takva “konačna” ponuda u startu svakako zvuči primamljivo jer cijena izrada web stranice nije nimalo zanemariva stavka. No, iza cijele te priče postoji veliko “ali”.

Omjer cijene i kvalitete

Nerijetko visoka cijena ne opravdava kvalitetu, ali slično vrijedi i za obrnutu situaciju. Rijetko niska cijena izrada web stranice ne garantira jednaku razinu kvalitete i pristupa samoj izradi web stranice. Da ne opravdavamo (pre)visoku cijenu izrade, možemo se fokusirati na omjer cijene i kvalitete u slučaju (pre)niske cijene izrade web stranice. Svima je jasno da korist mora biti obostrano ostvarena. U slučaju jeftinije varijante to je moguće jedino ako se koriste gotova i polugotova rješenja u obliku javno dostupnih komercijalnih i besplatnih predložaka. Drugim riječima, neminovno je da će se naručena izrada web stranice svesti na instaliranje gotovih predložaka te promjenu osnovnih elemenata stranice uz popratni sadržaj koji web stranica mora prezentirati. Jasno, u određenom broju slučajeva takva vrsta rješenja može biti i prihvatljiva. Ali dugoročno gledajući, mnoga su ograničenja koja u budućnosti vrlo lako mogu uzrokovati dodatne i znatno veće troškove od početne investicije.

Kako donijeti ispravnu odluku

Izrada web stranica je samo jedan od nekoliko koraka u izgradnji branda i ostvarivanju online prisutnosti. Mnoge stvari se u procesu pregovora i izrade ne naglase dovoljno jasno. Kako bi web stranica mogla donijeti adekvatne prodajne rezultate, ključna stvar je priprema i optimizacija sadržaja za tražilice. Dio tog procesa stoji iza pojma SEO – Search Engine Optimization. Osim tehničkih predispozicija, najvažnija stvar za dobre rezultate je prilagodba sadržaja za tražilice. Preskakanje tog koraka u procesu izrade i planiranja web stranice štedi novac i vrijeme. Ali kratkoročna financijska ušteda često ostavlja dugoročno velike posljedice u obliku smanjene prisutnosti i vidljivosti u očima tražilica. Šteta u tom slučaju nije nepopravljiva, ali je nemoguće nadoknaditi izgubljeno vrijeme te popravak te štete često uzrokuje veće troškove od same izrade web stranice.

Konzultacije i savjetovanje

Ako su Vam potrebne konzultacije ili poneki savjet stručnjaka s dugogodišnjim iskustvom oko donošenja odluke i planiranja izrade web projekta, svakako se javite.